Nagrađeni najbolji vizuelni prikazi posljedica korupcije

Centar za građansko obrazovanje (CGO) organizovao je danas, u EU info centru u Podgorici, u okviru projekta Smjestimo korupciju u muzej! dodjelu nagrada za najbolji vizuelni prikaz posljedica korupcije.

Tom prilikom, izvršna direktorka CGO-a, Daliborka Uljarević, ocijenila je da „Crna Gora ima ozbiljan problem sa korupcijom, na koji nije imuno nijedno društvo. Dodatni problem koji Crna Gora ima leži u neefikasnosti i selektivnosti nadležnih institucija kad je riječ o sankcionisanju korupcije“Ona je ukazala na dragocjenost pogleda iz perspektive angažovanih umjetnika, navodeći da takvi pogledi nijesu česti u Crnoj Gori. „Komunikacija posljedica korupcije kroz ove radove može nam značajno pomoći u naporima da što više građana razumije razorne posljedice korupcije za čitavo društvo u korist pojedinaca iz struktura moći.

CGO - Nagrađeni najbolji vizuelni prikazi posljedica korupcije

Miguel Magro – Gomez, programski menadžer u Delegaciji EU u Crnoj Gori, apostrofirao je ulogu institucija u borbi protiv korupcije, na kojoj institira i EU, ali i dodao: „Vjerujem da je od ključno da imamo najrazličitije aktere koji koriste svoja znanja i talente kako bi jasno stavili do znanja da je korupcija razorna za održivost društva. Ovo uključuje i umjetnike. Zato sam sretan što je CGO, sa partnerima, kroz ovaj projekat, motivisao umjetničku zajednicu da se izrazi na ovu temuPonekad umjetnički rad može reći skoro koliko i studije javnih politika, istraživački tekstovi ili izvještaji o korupciji“. On je istakao i dodatnu vrijednost ovog projekta: „umjetnički radovi neće odumrijeti kroz ovaj poziv, nego će doživjeti novi život kroz projektni sajt na kojem koji će biti predstaviti sa brojnim dokumentovanim slučajevima korupcije“.

Đorđe Gregović, izvršni direktor NVO Za Druga, partnerske organizacije u projektu, kazao je da su umjetnost i korupcija udaljeni pojmovi. „Ali, mi u Crnoj Gori živimo sa jednim visokim nivoom korupcije u društvu. Svjesni smo činjenice da umjetnost predstavlja prenošenje misli, ali prenošenje misli uz davanje nove informacije, novog  doživljaja. Svi pristigli radovi su u tome, manje ili više uspjeli. Odziv je bio izuzetan, a kroz sve ove pristigle radove osjeća se energija društva, energija i potencijal onoga što donosi nezavisno, samostalno, umjetničko i potpuno slobodno mišljenje.“

Nikoleta Ćorović, prvonagrađena učesnica, kazala je da se na konkurs prijavila motivisana ličnom zainteresovanošću za adresiranje fenomena korupcije. „Htjela sam da prikažem moje razumijevanje korupcije. Korupcije kao dijela predstave za široke narodne mase, maske koja pristaje svakom i iza koje se krije pravo lice i moć koju jedan čovjek može da ima a to je samo dio slike koja nije motivirajuća za mlade i ne budi nadu za bolje sjutra. Puno mi znači nagrada koju sam danas dobila jer uvaža moj veliki rad i trud i veoma sam zahvalna na njoj.“

Dimitrije Benić, drugonagrađeni učesnik, naveo je: „Želio bih prvenstveno da se zahvalim na šansi da praktikovanjem svoje slobode govora kroz umjetnost ispoljim svoj pogled na postojanje korupcije u našoj državi i kritike pretočim u djelo. Čast mi je i što na ovaj načim imam priliku da svoja djela predstavim širem auditoriumu. Zahvalan sam na nagradi koja će me još više motivisati.“

Javni poziv trajao je mjesec dana, ukupno je stiglo 55 radova koje je podnijelo 38 pojedinaca i timova. Komisija je odabrala pet najboljih vizuelnih prikaza posljedica korupcije, pa je tako prva nagrada i 1 000 € pripala Nikoleti Ćorović za ilustraciju pod nazivom Posljedice korupcije, drugo mjesto i 700 € osvojio je Dimitrije Benić za ilustraciju pod nazivom Muža, treće mjesto i nagradu od 550 € osvojio je Vladimir Cvijetić za video rad pod nazivom Smjestimo korupciju u muzej, četvrto mjesto kao i nagrada od 450 € pripala je Vasiliju Novakoviću i Dejanu Popoviću, za ilustraciju pod nazivom Perionica – Peri Deri d.o.o, a peto mjesto i nagradu od 350 € osvojila je Bojana Mićunović, za rad pod nazivom Pogled kroz prste

Javni poziv dio je projekta Smjestimo korupciju u muzej! koji ima za cilj jačanje vladavine prava i kvaliteta procesa evropskih integracija Crne Gorem, uz fokus na doprinos smanjenju korupcije kroz povećanje uključenosti građana i građanki Crne Gore u borbu protiv korupcije na lokalnom nivou. CGO sprovodi projekat u partnerstvu sa NVO Centar za monitoring i istraživanje (CeMI) iz Podgorice, NVO Bonumiz Pljevalja, NVO UL Infoiz Ulcinja i NVO Za Druga iz Petrovca, u saradnji sa Agencijom za sprječavanje korupcije Ministarstvom javne uprave. Projekat finansira Delegacija Evropske unije u Crnoj Gori, a kofinansira Ministarstvo javne uprave.

Miloš Knežević, PR/Saradnik na programima